۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۶۱۹۴۲۷
حجت الاسلام تبریزی:

وظیفه روحانیت حفظ دینداری جامعه است | انتقاد از پدیده های خلاف شأن در قم

وظیفه روحانیت حفظ دینداری جامعه است | انتقاد از پدیده های خلاف شأن در قم
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه روحانیت حفظ دینداری جامعه و انتقال آموزه های دینی به مردم دانست و از برخی پدیده های خلاف شأن قم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیأت خادم الرضا با بیان این که برای رسیدن به سعادت به اهل بیت طاهرین(ع) نیاز داریم، گفت: متأسفانه برخی بر خلاف کلام پیامبر اسلام(ع) گفتند که کتاب خدا کافی است و بدبختی و انحراف جامعه از همین جا آغاز شد.

وی افزود: قرآن کتاب قانون است و اهل بیت(ع) به عنوان قانوندانان الهی باید این کتاب را برای جامعه توضیح دهند و تبیین کنند، اما در زمان غیبت روحانیت به عنوان شاگردان مکتب اهل بیت(ع) باید دین خدا را برای مردم تبیین کند.

حجت الاسلام تبریزی با بیان این که روحانیت وظیفه دارد تفقه در دین کند تا آموزه های دینی را به مردم منتقل کنند، اظهار داشت: یک روحانی موظف است که درس دین را یاد بگیرد و مسائل دینی را برای مردم توضیح دهد، وظیفه روحانیت حفظ دینداری است و باید در این مسیر اهتمام داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از لشکریان دشمن می دانستند که در مقابل فرزند رسول خدا قرار گرفته اند اما چون به آن ها وعده پول و مقام داده شده بود حاضر نبودند که از اشتباه خود باز گردند یعنی درهم و دینار انسان را از راه درست خارج می کند و این مسأله مربوط به زمان خاصی نیست.

فرزند مرحوم آیت الله تبریزی با بیان این که اهل کوفه دو گروه بودند، ابراز داشت: یک گروه از اهل کوفه که جمیعت بسیار کمی داشتند شیعه اثنی عشری بودند و اکثر کسانی که به سیدالشهدا(ع) نامه نوشتند این گروه نبودند، افرادی که از این گروه نامه نوشتند در کربلا حضور داشتند و شهید شدند، 60 نفر از شهدای کربلا افراد کوفی اثنی عشری هستند، گروه دوم از مردم کوفه، شیعه آل ابوسفیان بودند و امامت امیرمؤمنان را قبول نداشتند اما از ظلم بنی امیه و حکام خود متنفر بودند و دنبال مصلح می گشتند از این رو به حضرت نامه نوشتند اما پشت کردند.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) یاران با وفایی داشتند که جان خود را فدای حضرت کردند و تحت تأثیر تطمیع ها و تهدیدها قرار نگرفتند، ما نیز باید برای وجود مقدس اهل بیت(ع) اینگونه باشیم و جان خود را فدای آن ها کنیم.

استاد حوزه علمیه قم تمسک به کتاب و سنت را سبب سعادت انسان دانست و خاطرنشان کرد: نباید فریب برخی حرف ها را خورد که تنها باید به قرآن کفایت شود، قرآن کتاب قانون است و باید توسط اهل بیت(ع) که قانوندان هستند توضیح داده شود.

وی با تأکید بر تبعیت علمی از سیره اهل بیت(ع) از وجود برخی پدیده ها در قم انتقاد و اضافه کرد: گاهی انسان خجالت می کشد در خیابان قم که عش آل محمد(ص) است حرکت کند، متأسفانه جدیدا هم نمی شود نصیحت کرد و امر به معروف و نهی از منکر ممنوع شده است.

حجت الاسلام تبریزی با بیان این که باید یاران وفادار امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهیم، گفت: باید خود را بشناسیم و تابع اهل بیت(ع) باشیم، بدانیم که این دنیا فانی است و انسان در آن بقا نخواهد داشت.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات